Planning

madiwodovrzazo
9:15
10:00
10:30
18:00
19:00
19:15
19:30
20:00

Total body workout

Total Body Workout is de snelste manier om in vorm te raken, vet te verbranden en en strakker lichaam te krijgen.
Het is een les waar alle attributen gebruikt worden bijv.: gewichten, enkelgewichten, halters, bal en springtouw.
Elke spier wordt in de les onder handen genomen. De spieren worden steviger en het lichaamsvet wordt verbrand.
Er is geen grote toenamen van spiermassa omdat je bij deze les ook veel conditie traint, en je traint met lichter gewichten.

Tae-Kwon-Do

3599946_orig

Tae-Kwon-Do is een vecht-en zelfverdedigingssport afkomstig uit Korea een land met een rijke historie. In de jaren ̕ 70 werd deze sport naar Nederland gehaald en heeft daarna een geweldige progressie door gemaakt en was een tijd de snelst groeiende sport in Nederland.

Tae-Kwon-Do, is een dynamische sport waarbij het accent ligt op de arm en beentechnieken.

Het is een sport die door vrouw of man in elke leeftijdsgroep beoefend kan worden in recreatieve sfeer of wedstrijdverband en tevens zeer geschikt om de conditie op peil te houden of te verbeteren.

Voor de coördinatie van het kind is Tae-Kwon-Do uitermate geschikt daar links en rechts gelijkmatig geoefend wordt.

De lessen wordt gegeven onder deskundige begeleiding  Wim Vlieger en Marcel Nolte en zijn geschikt voor jong en oud.

Spinning

Spinning is een groepstraining op een spin-doortrapfiets, met een z.g. vliegwiel.9731934_orig

Wat is het doel van spinning: conditietraining, vetverbranding interval training op verschillende muziek ritmes, iedere deelnemer bepaald zelf zijn weerstand of trapsnelheid.

Maar de instructeur zorgt er voor dat u het beste uit uzelf haalt door goed gekozen muziek uit verschillende stijlen, de training duurt drie kwartier.

Steps

Steps is een aerobicvorm waarbij de been- en heupspieren extra aandacht krijgen. Dit gebeurt door middel van een verstelbare verhoging, die men gebruikt bij deze training. Ook het gebruik van lichte handgewichtjes, om het bovenlichaam ook de nodige aandacht te geven, is niet ongebruikelijk in deze les. Deze twee ‘belastingen’ zorgen in combinatie met de juiste muziek voor de juiste trainingseffecten die men mag verwachten de van step-training.

Ritmisch bewegen op muziek.
Belasting tijdens de oefeningen
Algehele conditie- en figuurverbetering.
Speciale spierversterkende oefeningen voor de benen

Pilates / yoga

De Pilates methode is een oefenmethode voor het hele lichaam. Met de nadruk op correcte ademhaling en de juiste balans tussen kracht en souplesse, gebruikt Pilates de buik, onderrug en de bilspieren als centrum van kracht, waardoor de rest van het lichaam vrij kan bewegen.

Thai boksen

Verdedigingssport, de lessen duren 2 uur waarvan 1 uur gewerkt wordt aan conditie, het ander uur zijn we bezig met de technieken. Wil je vet verbranden en een goede conditie opbouwen dan is deze les zeker geschikt voor u.
De lessen worden gegeven onder deskundige begeleiding en zijn geschikt voor jong en oud.

 

Jump-Up Trampoline

Jump Up: een dynamische en muzikale aerobicstraining op een mini-trampoline. Jump Up is een energiek en vermakelijk trainingsprogramma, waarbij een hoge vetverbranding plaatsvindt van wel 700 tot 900 Kcal per workout wat bij regelmatig gebruik resulteert in een slanker figuur. Het geheel van oefeningen en het springen op de trampoline brengt een hoge trainingsintensiteit met zich mee, zonder spieren en gewrichten teveel te belasten.

Jump Up bevordert daarmee de soepelheid en lenigheid van het lichaam, verbetert het evenwicht én het coördinatiegevoel. Dat komt, omdat de hersenhelften beter op elkaar worden afgestemd. Trampolinespringen werkt bovendien zuiverend op de lymfeklieren en stimuleert het immuunsysteem. Hart en bloed worden daarbij voorzien van meer zuurstof. Iedereen springt zichzelf dus voortaan slank en fit met Jump Up! Met Thea 20:00 Tot

 

Zelfverdediging

Doelstelling zelfverdediging: jezelf zsm bevrijden uit een (levens) bedreigende situatie dmv:

Het omzetten van de natuurlijke reflexen in een natuurlijke verdedigingstechniek, en vervolgens het zsm uitschakelen van deze tegenstander, zodat u kunt vluchten.

Hoe gaan we dit doen.

Door het gebruiken van kalmerende gebaren van de handen, klaar te zijn voor een aanval.
Natuurlijke verdegingsreflexen omzetten in natuurlijk ogende bruikbare technieken.
Door diverse veilige counter (stoot- en trap) technieken aan te leren.
Het vinden en benutten van de gevoelige plekken van de aanvaller in diverse aanvallen.
Zelfvertrouwen vergroten om na de verdediging de tegenaanval in te durven zetten.
Opbouwen kortdurige conditie/kracht (1 minuut) om te kunnen ontkomen aan de aanval.
Elke les een herhaling van de geleerde technieken, zorgt ervoor dat u sneller reageert bij een echte aanval.

Deze lessen zijn geschikt voor Jong en Oud, Vrouwen en Mannen.