55+ fitness

Kracht en Cardiofitness voor 55+ & 70+ .

Je bent nooit te oud voor fitness.

Je krijgt er meer energie en spierkracht door en een beter uithoudingsvermogen.

 

Cardiotraining

Bewegen, bewegen, bewegen heeft een gunstige invloed op veel klachten en ongemak als gevolg van het ouder worden.. Bij 55+  is  cardiotraining  met apparaten zoals een fiets, loopband, roeiapparaat of  crosstrainer vaak een mogelijkheid om hart en bloedvaten fit te houden.. Dit wordt dan voor een half uur/uur gedaan waarna de training wordt beëindigd. Naast een verhoogd calorieverbruik en afname van het vetpercentage kan het de bloeddruk verlagen wat het risico op verschillende aandoeningen zoals obesitas en diabetes type 2 kan verminderen. Wij stellen het trainingsprogramma individueel in overleg op voor een zo goed mogelijk resultaat.

Krachttraining

Krachttraining zorgt ook voor een verhoogd calorieverbruik, een dalende bloeddruk en een afname in het vetpercentage. Daarnaast heeft het een positieve invloed op de stofwisseling waardoor het een groter effect kan hebben op het verliezen van vet als bij cardiotraining. Krachttraining heeft ook een positieve invloed op de  conditie van de bloedvaten waardoor de bloedcirculatie verbeterd.

Naarmate je ouder wordt verlies je spiermassa met als gevolg vermindering van spierkracht,. Dit verlies kan oplopen tot 0.45 kg spiermassa per jaar bij mensen van 50 jaar en ouder. Dit heeft een direct negatief effect op het functioneren. Een verminderde mobiliteit, een toegenomen algemene spierzwakte en gewichtsverlies verhogen de kwetsbaarheid. Een actieve aanpak kan bij gezonde oudere personen een doelstelling zijn om dit te vertragen. De beste methode om de spiermassa en de spierkracht te doen toenemen is weerstandstraining. Het vermogen van de spier om zich door training aan te passen gaat immers niet verloren met de leeftijd.. Hiernaast komt de gemiddelde mens 4.5 kg aan elke tien jaar. Hier kun je uit opmaken dat het percentage vet in verhouding tot spiermassa hoger wordt naarmate je ouder wordt. Deze twee hebben dan ook met elkaar te maken. Het verlies van spiermassa heeft een negatief effect op de stofwisseling.. Dit wil zeggen dat calorieën die eerder gebruikt werden door spierweefsel niet meer nodig zijn en opgeslagen worden als vet. Uit onderzoek blijkt dat krachttraining de enige manier is om spiermassa en stofwisseling te behouden wanneer mensen ouder worden.

Krachttraining moet daarom deel uit maken van elk fitnessprogramma voor ouderen.

2687254

Cardiotraining is goed, een combinatie met krachttraing  is beter!

Ouderen en rugklachten

Veel oudere mensen hebben rugklachten. Wetenschappelijk onderzoek heeft een sterke positieve relatie laten zien tussen zwakke rugspieren en lage rugpijn. Het versterken van de onderrug kan de rugpijn verminderen of zelfs doen verdwijnen. Sterke onderrugspieren zorgen voor een betere motorische functie, ondersteuning en schok absorptie wat de kans op rugklachten verlaagt.. Voor het verminderen en tegengaan van rugklachten  stellen wij een individueel trainingsprogramma op.

 

 

Revalidatie fitness

Onder begeleiding van een instructeur ga je de oefeningen doen die van de fysiotherapeut ontvangen hebt, voor herstel en bevordering van blessure.

Individuele kracht/conditie

1576766_orig

Wie wat aan sport wil doen, maar onmogelijk op een vaste tijd naar het fitnesscentrum kan komen, vindt in de individuele fitness-, kracht-, conditietraining een ideale manier om in conditie te blijven.

Met behulp van individuele trainingsprogramma‘s trainen de deelnemers hun gehele lichaam.

Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van zowel spier-versterkende als conditiever-beterende apparatuur. Hiermee wordt een optimaal trainingseffect bereikt en wordt de kans op blessures tot een minimum beperkt.

De deelnemers bepalen zelf het tempo waarin zij de oefeningen doen. Ook de dagen en tijden waarop zij willen trainen,

1463334_orig

bepalen de deelnemers zelf. Hetzelfde geldt voor de doelstelling: verstevigen, afslanken, opbouwen van spierconditie enz. Ook heeft men de mogelijkheid om gebruik te maken van onze cardio-apparatuur, voor een warming-up of conditieverbetering.

  • Algehele conditieverbetering.
  • De deelnemers bepalen zelf de doelstelling
  • Individueel trainingsschema
  • Tussentijdse aanpassingen van trainingsschema’s
  • De deelnemers bepalen zelf het tijdstip dat hen het beste uitkomt

Cardio fitness

6784814_origComputergestuurde trainingsprogramma’s voor hart en longen.

Wij zijn koploper als het gaat om het introduceren van nieuwe ontwikkelingen.
Onze cardio-apparatuur van Air-machine is het nieuwste van het nieuwste.
Hiermee wordt de algemene conditie van hart en longen geoefend. Deze nieuwste vorm van duurtraining wordt ook wel cardio-fitness genoemd.

De cardio-apparatuur van Air-machine is voorzien van diverse technische voorzieningen en hebben één ding gemeen: ze stellen de sporter in de gelegenheid om te trainen met behulp van een individueel samengesteld trainingsprogramma.
Hierbij is de keuze uit een scala van computergestuurde trainingsprogramma’s die variëren in frequentie, duur en intensiteit.

Om te bepalen op welk niveau iemand wil gaan trainen, kan er eerst een test worden gedaan. In de computer van de Cardio-apparatuur is standaard een testprogramma ingebracht waarmee deze test kan worden uitgevoerd.
Op basis van de testresultaten kan dan een gericht trainingsadvies worden uitgebracht

Ondersteuning sporten

Het is een ondersteuning en een verbetering voor de sport die je nu beoefend,

Je krijgt een programma voor de oefeningen ter bevordering van kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen.

Personal training

Onder begeleiding van een personal trainer om uw doelstellingen zo snel mogelijk te behalen, wij werken 1 op 1 of als het anders is gevraagd..

Kracht training

Krachttraining is training met (extra) weerstand om de kracht te verbeteren, meestal met het doel om (sport)prestaties te verbeteren.

Anders dan met fitness, waarbij bewegen meestal het doel op zich is, is krachttraining in de meeste gevallen puur een middel om bewegingsvormen beter uit te voeren, om zo prestaties tot een hoger niveau te leiden. Bijvoorbeeld het sterker maken van de beenspieren van een sprinter.

Voor krachtsporters is krachttraining het belangrijkste element van hun training.

Krachttraining is te verdelen in algemene krachttraining en (sport)specifieke krachttraining.

Bedrijfs fitness

U wilt toch ook gezonde en fitte medewerkers? Kom dan nu in actie en start vandaag nog!

Ook krijgt uw bedrijf fiscaal voordeel.

bedrijfsfitness kosten als aftrekpost gebruiken

Ook voor medewerkers zijn er diverse voordelen. Superfit biedt haar bedrijfsfitness aan via Intenz gezondheids-plan.
Behaal fiscaal voordeel en biedt bedrijfsfitness aan. Vanaf 2007 mag bedrijfsfitness wettelijk onbelast vergoed
worden. Vanaf 1 januari 2011 tot en met 1 januari 2015 kunt u daarvoor kiezen, óf kiezen voor de nieuwe werkkostenregeling. Bij de nieuwe werkkostenregeling mag u 1,5% van de totale netto loonsom gebruiken voor vergoedingen en voorzieningen.

Fiscale voordelen bedrijfsfitness:

Werkgever kan gebruik maken van het cafetaria model / meerkeuze systeem arbeidsvoorwaarden
Gebruik bruto/netto regeling, verrekening abonnement met het bruto salaris
Werknemer kan verlofuren inleveren voor abonnement
Werknemer kan kiezen voor verrekenen abonnement met bijvoorbeeld vakantie, uitkering , eindejaarsuitkering, 13e maand, winstuitkering, etc.
Werkgever kan bedrijfsfitness kosten als aftrekpost gebruiken

Om fiscaal voordeel te behalen met bedrijfsfitness zijn wel enkele wettelijke bepalingen verbonden:
Bedrijfsfitness staat open voor minstens 90% van alle medewerkers
Bedrijfsfitness moet plaatsvinden op één vastgestelde locatie. In het geval van een fitnessketen gelden alle
vestigingen als vaste locatie.

Hoe kunt u dit het beste bij uw bedrijf invoeren? Wij van Intenz Gezondheidsplan denken graag mee, dus neem gerust contact met ons op voor meer informatie via 020-4261221 of info@intenz.nl.